Old 07-11-2008, 07:21 AM posted to alt.binaries.pictures.orchids

Default Orchidée ridée

Bonjour,
J'ai plusieurs orchidées dans mon entrée et l'une d'elle a les feuilles que
deviennent flétrie, ridée, sans consistance et terne alors qu'elle présentait
une belle vigueur jusqu'à présent.
De quelle problème peut-elle souffrir?
Merci de vos conseils
--
/V\iaou le chat

Old 07-11-2008, 09:15 PM posted to alt.binaries.pictures.orchids

On Thu, 6 Nov 2008 22:21:51 -0800, V\\iaou wrote
(in article ):

[...]

Bonjour.
Je regrette que je n'ai pas assez de la langue française pour offrir des
conseils. J'espere que ceci vous aiderai:

The leaves have not received enough water; probably because the root system
has failed. That occurs often when a plant is watered too much or the
planting medium has decomposed. I recommend that you replant in new material,
and if enough root remains, the plant will recover over several months.

Tom
Walnut Creek, CA
Nikon D200

Rate This Thread: