Old 23-12-2005, 10:33 AM posted to rec.gardens.edible
Pat Kiewicz

Default tomato advice true?

birdieb said:

I found this on a site searching for advice on my plants. is it true?
Des tomates saines et sans pucerons...
Contre les maladies et les pucerons, je plante des pieds d'oeillets
dinde entre chaque pied de tomates, c'est =E9fficace, =E9cologique en
plus ... c'est joli ;-)

I'm sorry, the translation software made this out to be the feet of some sort
of poultry. I've never heard of that.

For tomatoes, I I recommend alfalfa (as is used in animal feed) and kelp
(the seaweed). Bone meal or phosphate rock might also be needed.

J'emploie "Babel Fish"--
"Pour des tomates, je recommande la luzerne (comme est employé chez
l'alimentation des animaux) et varech (l'algue). Le phosphate naturel de
repas ou d'os pourrait également être nécessaire."

And this? Engrais fruit=E9
Pour un engrais =E9cologique et pas cher pour vos rosiers il suffit
d'enterrer une peau de banane =E0 leur pieds. Celle ci contenant du
potassium et autre vitamines les nourriront aussi bien qu'un engrais
chimique!=20

Banana peels? Yes.

Alfalfa is also good for the roses.

"La luzerne est bonne pour les rosiers, aussi."

--
Pat in Plymouth MI ('someplace.net' is comcast)

Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
(attributed to Don Marti)